Sydney week 2 - Eerste Stage Week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney week 2 - Eerste Stage Week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney week 2 - Eerste Stage Week!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

07 December 2014 | Australië, Sydney

Maandag
Vandaag was dan de dag dat ik voor het eerst naar stage moest. Ik moest er tussen 10 en 11 zijn, dus koos de gouden middenweg en was er half 11. Het stage adres is zo´n 20 minuten bij het hostel vandaan en is makkelijk aan te reizen. Eenmaal aangekomen heb ik dan eindelijk kennis gemaakt met de professor waar ik al die tijd al mee aan het mailen ben geweest. Daniel was vanaf moment één heel aardig en hield gelukkig rekening met de dikke jetlag die ik nog onder de leden had. Ook heb ik Russel ontmoet, hij loopt een stage van 8 weken in zijn eigen vrije tijd, hij is een eerste jaars medicine student en wil wat research ervaring opdoen. We zijn, nadat ik een rondleiding had gekregen op het lab, naar Newtown (buurt in Sydney) gelopen en hebben daar geluncht en besproken wat voor Russel en voor mij het doel zal zijn van de stage en globaal hoe dat gedaan gaat worden. Zoals sommige misschien weten ga ik de komende 9 maanden onderzoek doen naar de ziekte van ménière.
Toen we rond een uur of 2 terug kwamen op het lab was ik al helemaal uitgeput van alle nieuwe informatie en gezichten op het lab, dus kreeg ik de rest van de middag vrij. Ik ben toen terug gegaan naar het hostel voor een kleine powernap, maar moest toen weer op kamer bezoeken. Ik ben die dag een kamer gaan bekijken in de stad en in Pyrmont. De kamer in de stad was achteraf gezien weer een van de vele twee kamer appartementen waar veel te veel mensen wonen. Het appartement in Pyrmont was wel heel mooi en er woonde ook wel leuke mensen, maar het openbaar vervoer erheen was heel slecht waardoor het eigenlijk toen ik er naartoe onderweg was al afviel. Eenmaal weer terug in het hostel heb ik lekker makkelijk pasta gekookt en heb ik de rest van de avond lekker rustig aan gedaan want het begon keihard te regenen, stormen en onweren.

Dinsdag
Vandaag was ik rond half 10 op het lab. Ik heb een tijdje meegeluisterd en meegekeken bij een bespreking met een andere student (Don). Dus hoe zijn presentatie eruit ging zien en wat hij het afgelopen jaar onderzoek naar heeft gedaan. Er was die dag niet veel te doen op het lab omdat Daniel samen met Don die volgende dag naar Melbourne zou vliegen voor een conferentie waar Don moest presenteren. Dit hield in dat ik de dinsdagmiddag, woensdag en donderdag vrij was. Ik kreeg leeswerk mee naar huis waar ik de komende tijd nog wel even mee bezig zal zijn. Ik ben die middag dan ook op het dakterras van het hostel gaan lezen en heb aan het eind van de middag drie kamers bekeken. De eerste kamer voelde eigenlijk gelijk goed eindelijk een kamer die er net zo uitzag als op de plaatjes, alles was schoon, het was best groot en ik kan lopen, fietsen of met de bus naar mijn stage. Ook ligt het op 5 min lopen afstand van het shopping center waar ik mijn boodschappen altijd doe. Het tweede huis was een stukje verderop in de straat, maar ook hier stuitte ik weer op een woonkamer die vol stond met bedden. Het derde huis wat ik ging bekijken lag in forest lodge (een wijk wat oostelijker van inner sydney en mijn stage) maar dat was één grote chaos en ik zou een zolder delen met drie anderen. Ik kom in Nederland wel eens in de zomer op zolder waar je het begeeft van de hitte, ik zag het niet zo zitten om dit met 40 graden+ uit te proberen wanneer het écht zomer is. Vervolgens ben ik weer naar het hostel geweest en heb pizza gegeten (Dinsdag = Pizza night!). Even via skype overlegd en ben toen toch voor de eerste kamer die ik die dag had bekeken gekozen omdat het er gewoon allemaal goed uitzag, dicht bij stage, shopping center en met de bus de andere kant op ook dicht bij het echte centrum ligt. Het enige nadeel was dat ik dan alleen wel mijn kamer alsnog met drie andere deel, maar dat moet ik dan maar even (tijdelijk) voor lief nemen want het leven in een hostel is de eerste week prima maar wordt gedurende de tweede week toch wel vervelend. Ik kreeg diezelfde avond nog bericht terug en kan dinsdag verhuizen!
Na dat nieuws gehoord te hebben ben ik "lekker" (ik wordt gewoon nog steeds op de meest rare tijden wakker) gaan slapen.

Woensdag
Vanochtend werd ik extreem moe wakker omdat mijn Duitse kamergenoot om drie uur 's nachts de taxi moest nemen naar het vliegveld, dus iedereen op de kamer was wakker. En ik kon daarna niet echt meer slapen. Ik ben er die dag daardoor vroeg uit gegaan en heb op mijn gemak ontbeten en met thuis geskypt. Daarna heb ik nog online naar kamer advertenties zitten kijken, omdat je daar hier blijkbaar pas mee moet stoppen als je daadwerkelijk in je huis bent ingetrokken want tot die tijd kan er nog van alles gebeuren. Daarna ben ik even gaan slapen, want ik moest eigenlijk lezen maar kon me niet concentreren. Ik ben na ongeveer een uur met mijn Australische kamer genoot, Susan, mee wezen kijken bij een appartement waar ze mogelijk kon wonen. En daarna zijn we naar de bibliotheek van Glebe (wijk)(airconditioning!!) gegaan. Daar hebben we de hele middag gezeten, Susan op zoek naar appartementen en ik lezend in mijn boek over de cohlea (slakkenhuis in je oor). Rond het eind van de middag zijn we weer naar het hostel gegaan, hebben we gegeten en ik heb 's avonds een film liggen kijken en ben daarna gaan slapen.

Donderdag
Vandaag vond ik na het ontbijt dat het tijd werd dat ik maar eens begon met wassen, en omdat de wasmachines vol waren (en het 5 dollar kost) ben ik maar met de hand gaan wassen. Nou nadat ik de was had gewassen en alles op het dakterras op had gehangen ben ik weer gaan lezen, daarna heb ik geluncht en weer verder gegaan met lezen. Ik ben rond het einde van de middag boodschappen gaan doen en vervolgens begon het keihard te regenen ( en mijn was hing buiten :(). Ik ben snel naar de bus gelopen en in het hostel kwam ik erachter dat ik, zonder me daarvan bewust te zijn, mijn kleding precies onder het afdak had opgehangen, lucky me! Ik heb die avond lekker Hollands gegeten, aardappel wedges met boontjes en een schnitzel. En ben ik daarna 's avonds bezig geweest met het schrijven van de blog van week 1 (dit had ik natuurlijk niet iedere dag netjes bijgehouden, net als nu...) En nadat die eindelijk online stond ben ik gaan slapen.

Vrijdag
Vandaag moest ik om 9 uur op stage zijn want we zouden vandaag voor het eerst gaan experimenteren. Hier zal ik niet al te veel over uitwijken maar we zijn er eigenlijk de hele dag mee bezig geweest en was rond kwart voor 7 's avond pas weer in het hostel. Ik kon gelijk door naar de barbecue op het dakterras, want vrijdag avond is hier barbecue night. Het was super gezellig en we hebben lekker gegeten, gedronken en lang zitten praten totdat rond 12 uur het dakterras afgesloten moest worden in verband met overlast voor de buren. Toen zijn we in het hostel zelf bij elkaar gaan zitten en heb ik uiteindelijk staan tafeltennissen Duitsland vs. Nederland. Hierbij kwam mijn camping ervaring, en daarmee tafeltennis ervaring, van vroeger goed van pas. Nooit gedacht dat ik ooit nog wat zou hebben aan de eindeloze spelletjes "rond de tafel". Uiteindelijk won Nederland (obviously :P). en ben ik lekker gaan slapen.

Zaterdag
Ik ben deze ochtend lekker in bed blijven liggen, je moet toch ooit expeditie robinson terug kijken :P. Vervolgens ben ik boodschappen gaan doen en stuitte ik op een markt in Glebe. Er was echt van alles, inclusief de locals die hun kleren stonden te verkopen (voelde een beetje als koningsdag) En ben daarna toch nog maar even gaan kijken of er niet nieuwe "betere" huizen online kwamen te staan. Ik ben vandaag uiteindelijk nog bij twee huizen gaan kijken, maar dat bleek niks te zijn. Ik heb het huizen kijken maar even opgegeven voor nu en hoop dat ik dinsdag gewoon probleemloos kan verhuizen.
's avonds lekker pasta gemaakt en een film gekeken met de kamergenootjes en daarna zijn we gaan slapen want het stormde wederom buiten.

Zondag
Vandaag 's ochtends weer rustig aan gedaan en Nederlandse TV terug liggen kijken. Vervolgens samen met Susan gebruncht, knakworstjes en roerei :). En daarna zijn we naar Circular Quay geweest, dit is een deel van Sydney waar je op de pond kan stappen, over een soort boulevard kan lopen met uitzicht over de zee, opera house en de Sydney bridge. Daarna zijn we via de Botanische tuinen van Sydney naar een zwembad gegaan die uitkeek over de zee. Hier zijn we gebleven totdat het weer begon te regenen. We hebben de eerste de beste bus naar het hostel genomen. In het hostel heb ik weer een hand wasje (was nu toch al goed bezig deze week) "gedraaid" en ben boodschappen gaan doen want het was weer even droog. Toen ik weer naar buiten liep brak de hemel open en begon het met stortregenen, ik was héél blij met de paraplu die het Duitse kamergenoot achter had gelaten! En kwam zo redelijk droog weer in het hostel aan. 's Avonds weer lekker Hollands gegeten en heb daarna geskypt en zit nu deze blog te schrijven. Zo nog even snel het verslag en de foto's uploaden en dan ga ik weer lekker slapen.

Veel liefs uit het warme Australië!

  • 07 December 2014 - 13:23

    Conny:

    Hey Lieke
    Heerlijk om je verhalen te lezen. We skypen wel veel maar het is toch leuk om het terug te lezen.
    De groetjes van ons allemaal. Xxxx,
    PS waar zijn je foto's????

  • 07 December 2014 - 14:58

    Astrid :

    Hoi Lieke,
    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt in down under. Geniet ervan.
    xxx Assie

  • 07 December 2014 - 20:27

    Lieke:

    Hey liek

    Leuk om te lezen weer en wat een gezellige dingen doe je allemaal :-) fijn dat de kamer gelukt is!
    Succes op stage en veel plezier met de stad verkennen! Xxxlieke

  • 08 December 2014 - 18:27

    Anita:

    hallo lieke
    Ik heb je beide reis verslagen van je eerste twee weken Sydney gelezen via tante Anita .
    Ik vind het interssant wat jij allemaal al heb beleefd en mee heb gemaakt .
    Ik hoorde dat je nu ook eindelijk een kamer heb hoop voor jou dat je daarna wat meer rust krijgt want ik begrijp dat je nog niet over je jetlag heen bent .
    Lieke wat heb je ondertussen mooie foto's gemaakt .
    Zou je leuk vinden om een keertje met mij (tante Rens)te Skypen ????
    Verder wens ik je het alles beste daar aan de andere kant van de wereld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 7834

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: