Sydney Week 3 - Ik ben verhuisd! :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney Week 3 - Ik ben verhuisd! :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney Week 3 - Ik ben verhuisd! :)

Blijf op de hoogte en volg Lieke

16 December 2014 | Australië, Sydney

Maandag
Vandaag moest ik om 9 uur op stage zijn omdat we die dag veel tijd nodig zouden hebben voor het experiment/operatie. Na een lange, drukke en hectische dag stage ben ik boodschappen gaan doen en heb ik die avond pannenkoeken gebakken! s' Avonds heb ik mijn koffer zoveel mogelijk ingepakt want morgen ga ik verhuizen!!
Verder heb ik nog even geskypt met thuis en ben daarna gaan slapen.

Dinsdag
Vandaag stond ik rond een uur of 8 op en heb toen pannenkoeken als ontbijt gegeten :). Daarna ben ik al mijn spullen bij elkaar gaan zoeken. Maar doordat ik een strandlaken, gewone badhanddoeken en een strandmat had gekocht past het allemaal niet meer in mijn koffer waardoor ik daarnaast ook nog een grote tas mee moest sjouwen. Ook moest ik al mijn eten wat ik had gekocht meenemen, dus nog een grote tas. Vervolgens heb ik al mijn lakens ingeleverd en heb ik me na twee weken uitgecheckt! Waar ik héél blij mee ben. Het appartement waar ik ga wonen is maar 12 minuten verderop en kan ik grotendeels met de bus reizen. Gelukkig zijn de Australiërs zo aardig om te helpen mijn koffer de bus in te tillen :).
Eenmaal aangekomen bij het appartement werd ik door Liza (Braziliaanse) geholpen met mijn koffer en tassen de trap op te krijgen. Eenmaal binnen sliepen de andere meiden in de kamer nog dus heb ik even gewacht met mijn spullen opbergen. In de tussentijd gezellig zitten praten met Liza (en haar moeder, want ze staan op het punt om op vakantie te gaan) en toen ontmoette ik de andere twee meiden, Olivia uit Zweden en Sophia uit Noorwegen. Augustina (Argentijns) was er niet maar die had ik al ontmoet toen ik het appartement ging bezichtigen. Daarna hebben we in de kamer gekeken naar waar ik mijn spullen kon gaan opbergen. Nu bleek dat Augustina deels mijn "toekomstige" kast in gebruik had genomen dus dat moet ze nog even weghalen :P. En besloot ik daar even op te wachten met mijn kast inrichten. Na nog even te hebben zitten praten met iedereen (onder het genot van kerst muziek, want ja het is hier zomer en hoe kom je anders in de kerstsfeer?) ben ik naar mijn stage gegaan waar ik vooral heb zitten lezen en geprobeerd heb om samen met Daniel een oplossing te zoeken voor een probleem wat zich voordeed bij de operatie. We proberen namelijk silicon micro beads (markers) te injecteren in het evenwichtsorgaan en slakkenhuis, maar de beads (bolletjes) gaan samenkleven/klonteren waardoor de micropipet waarmee we injecteren verstopt komt te zitten. Nu zoeken we of een manier om de pipet te veranderen of overwegen we om i.p.v. beads een gewone kleuring te injecteren waardoor je niet meer het probleem krijgt dat de pipet verstopt raakt. Tot nu toe heb ik vooral meegekeken met de operaties maar het is allemaal echt heel gaaf om te zien en het is ook allemaal onwijs complex en best moeilijk. Ik was heel laat klaar op stage dus heb vanuit stage een pizza gehaald en die thuis in de oven gedaan.
Die avond heb ik samen met mijn Noorse en Zweedse huisgenootjes een gingerbread house aan elkaar "gelijmd", gingerbread cookies gebakken en de Grinch gekeken :).

Woensdag
Vandaag was ik wat later op mijn stage omdat het de dag ervoor laat was geworden en we zouden vandaag niet experimenteren. Ik heb vandaag vooral zitten lezen en aan het eind van de dag heb ik samen met de assistent van Daniel, Chris, gekeken naar het probleem met de pipetten. En 's avonds heb ik lekker rustig aan gedaan en ben ik vroeg gaan slapen.

Donderdag
Vandaag was ik vroeg op mijn stage omdat we vandaag en morgen wel gaan experimenteren, hier zijn we zo'n beetje de hele dag mee bezig maar het liep vandaag allemaal soepel dus mocht ik rond een uur of 4 al naar huis. Ik ben toen maar boodschappen gaan doen voor een week omdat steeds boodschappen moeten doen na stage niet echt een succes is. Ik kwam rond een uur of half 5 thuis en ben toen gaan koken. Na het eten ben ik naar een appartement boven die van ons geweest want daar woont een andere Zweedse. Bij haar hebben we gezellig gezeten, gepraat en een wijntje gedronken. De meiden gingen daarna nog uit maar ik ben thuis gebleven omdat ik de volgende dag weer vroeg op stage moest zijn. Op een gegeven moment werd ik wakker gemaakt door mijn huisgenootje omdat Sophia (Noorse) in het midden van de woonkamer op de grond in slaap was gevallen, één schoen aan en één schoen in de hand. Dus die hebben we even in bed gelegd, wat nog niet zo makkelijk was want ze slaap in het bovenste bed van een stapelbed :P. Daarna ben ik lekker gaan slapen.

Vrijdag
Vandaag gingen we weer experimenteren en daar waren we weer heel lang mee bezig, we waren wel wat eerder dan anders begonnen, maar het liep allemaal niet helemaal zoals het zou moeten (that's science..). Maar we waren alsnog vroeg klaar omdat we maar één kant deden. Toen zijn we met de studenten/assistenten naar de "Gall en Gall" van Australië geweest en hebben we eenmaal terug op het institute gezellig een vrijdagmiddag borrel gehouden. Rond een uur of 7 was ik thuis en ben ik gaan koken. Toen kwam een vriendin van Augustina (argentijns) langs en ben ik uiteindelijk meegegaan naar Cargo Bar in Darling Harbour! Het was echt een super leuke plek en we werden gelukkig door een vriend van Augustina s' nachts met de auto thuis gebracht. En daarna zijn we lekker gaan slapen.

Zaterdag
Vandaag geprobeerd uit te slapen en ben rustig opgestart :P. Toen eenmaal de andere meiden wakker waren wou Olivia (Zweeds) naar een soort Zweedse kerstmarkt, dus ik had zoiets van dan ga ik wel gezellig mee. Daar eenmaal aangekomen viel het voor ons allebei een beetje tegen en was het eigenlijk niet zoveel. We besloten de terug weg te lopen (we waren heen met de bus gegaan) en kwamen toen langs een kerk waar we nog even binnen gekeken hebben. Eenmaal weer terug in het appartement hebben we de koelkast schoon gemaakt (was nodig D:) en hebben we 's middags niet zoveel gedaan. Na het avondeten besloten we uit te gaan en hebben we gezellig wat gedronken. Er kwamen later die avond nog wat vrienden van Olivia langs, maar die gingen niet mee uit omdat ze de volgende dag vroeg moesten werken. We zijn met zijn drieën (olivia, sophia en ik) naar Bungalow 8 gegaan, dus voor de tweede keer naar Darling Harbour :P. Ook deze bar was onwijs leuk, goede muziek, gezellige sfeer en lekkere cocktails ;).

Zondag
Vandaag lekker uitgeslapen en toen zijn we rond een uur of 12 op de bus gestapt naar Coogee Beach! Hier hebben we heerlijk de hele dag liggen uitbrakken/slapen. De golven waren die dag echt super sterk en hoog waardoor menig mens werd meegesleurd door de golven het strand op, ik was er hier een van toen ik even niet oplette..
Rond een uur of 5 namen we de bus weer richting huis, waar ik er achter kwam dat ik wederom verbrand was. Maar gelukkig niet zo erg als de vorige keer, ik ga vooruit :).
s' Avonds hebben we Love actually gekeken en zijn daarna gaan slapen.

  • 16 December 2014 - 08:40

    Conny:

    Je hebt nu al iets meer bagage na twee weeken, hoe moet dat na tien maanden???? Hi hi

  • 19 December 2014 - 14:03

    Ad En Sjaan:

    Hallo Lieke

    Wij hebben je reisverslagen en foto's bekeken.
    Fijn dat jij het naar je zin hebt.
    Wij zullen regelmatig even naar deze "site" van je kijken.
    Ook zullen we eens proberen te "skypen"

    Veel liefs, Tante Sjaan en Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 7840

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: