Sydney Week 4 & 5 - Merry Christmas! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney Week 4 & 5 - Merry Christmas! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney Week 4 & 5 - Merry Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

29 December 2014 | Australië, Sydney

Sydney week 4

Maandag - Dinsdag - Woensdag
Toen ik vanochtend op stage kwam kreeg ik best wel schokkend nieuws te horen. In het centrum heet een gedeelte 'Martin's Place' en hier was een van Lindt café bezet door op dat moment onbekende terroristen die zo'n 15 mensen gegijzeld hielden. Het was groot nieuws in Sydney en iedereen volgde het op de voet. In het centrum waren bepaalde wegen afgesloten en reden sommige bussen niet, of ze reden via een andere route. De hele dag door kwam er niet veel nieuws en werd er vooral afgewacht. Er zou een islamitische vlag voor het raam zijn gehouden maar het was nog onbekend wat voor vlag het precies was. De hele dag door werden er live uitzendingen uitgezonden en was er bijna niets anders op tv te zien. Maandag op dinsdag nacht hebben ze een inval gedaan waarbij twee burgers zijn omgekomen en de terrorist opgepakt. Heel Australië was in shock en de slachtoffers werden herdacht en er werden bloemen neergelegd op de plek waar het was gebeurd.
Maandag, dinsdag en woensdag ben ik gewoon naar stage geweest en hebben we tussendoor het nieuws in de gaten gehouden.

Donderdag
Ook vandaag moest ik weer naar stage, we hebben vandaag veel gedaan en ik heb voor het eerst wat resultaten weten te analyseren en verwerken. Rond een uur of 5 zijn we met zijn alle naar een pub gegaan in Camperdown waar we een gezellige kerstborrel hebben gehouden met alle studenten en wat begeleiders. Rond een uur of 6 gingen de meeste naar huis maar samen met Russel en Daniel zijn we gaan eten bij een restaurant in New Town genaamd Mary's. Het is een vrij nieuw "restaurant"/bar. Eigenlijk is het gewoon een soort burger bar:P. Maar goed de burgers waren onwijs lekker en we hebben gezellig gegeten en wat gedronken. Rond een uur of half 9 was ik weer thuis en heb ik samen met Sofie, Olivia en Maggie de kerstfilm "The Holiday" gekeken.

Vrijdag
Vandaag hoefde ik niet naar stage omdat Daniel nog wat dingen moest regelen voor zijn bruiloft en vandaag ook naar Perth zou vliegen. Ik heb vandaag lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en gewoon een rust dag genomen.
Olivia moest werken maar we hadden afgesproken 's avonds samen gingerbread cookies te bakken. Ze zou eigenlijk rond een uur of 6 klaar zijn, en dus rond 7 uur thuis zijn. Rond 8 uur was ze er nog niet en ben ik een film gaan kijken. Uiteindelijk was ze rond 10 uur pas thuis omdat de jacht waarop ze moest serveren was afgebrand door waarschijnlijk een elektrische storing. Zij en de schipper waren op dat moment nog de enige die op de boot aanwezig waren en ze zijn met de reddingsboot zo ver mogelijk bij het schip vandaan gegaan. De boot was niet meer te redden en is op zee helemaal afgebrand. Zeg maar dag tegen je jacht van 200 miljoen :P. Zij en de schipper werden meegenomen naar het politie bureau waar ze de hele avond hebben gezeten om hun verklaring af te leggen. Uiteindelijk het koekjes bakken maar even naar morgen verplaatst ;)

Zaterdag
Vandaag is het eindelijk zover! Onze eigen Christmas party! Vandaag vooral het appartement opgeruimd, boodschappen gedaan, gingerbread cookies gebakken, punch gemaakt en wat wijn en bier ingeslagen. Iedereen in het appartement had vrienden uitgenodigd en het was uiteindelijk een super gezellige avond!
Zondag
Vandaag waren we allemaal een beetje brak :P. Maar keken we terug op een onwijs leuk feest. We hebben de grote chaos grotendeels opgeruimd en toen zijn Sofie en ik naar Coogee Beach gegaan. Laten ze hier nou net een McDonald's hebben waardoor wij lekker onze kater weg hebben gegeten met een cheeseburger menu op het strand :P. We zijn eigenlijk de hele dag lekker op het strand geweest en hebben 's avonds lekker op de bank gehangen :). 's Avonds heb ik met thuis geskypt omdat papa jarig was! Ook heb ik 's nachts nog even met iedereen op de verjaardag geskypt :P.


Sydney week 5

Maandag
Vandaag had ik nog niet heel veel op de planning staan dus ben ik met Olivia mee geweest naar de stad omdat ze kerstcadeaus moest kopen voor Kate en haar familie omdat ze bij hun kerst gaat vieren. We zijn eerst naar China town geweest waar je een winkelcentrum genaamd "market place" hebt. Op de begane grond waren een soort allemaal kleine winkeltjes met van alles en nog wat, van souvenirs tot tassen, onesies en hair extensions. Hier hebben we voor het hele huis Koala sleutelhangers gekocht als klein kerst cadeautje. Op de eerste verdieping stond een soort plastic koepel waar wat sneeuw in rondgeblazen werd, dit moest blijkbaar een 'levensechte' sneeuwbol voorstellen. Met voor de ingang letterlijk alleen maar Aziaten die erin wouden om een selfie te kunnen nemen :P. Er was op wat plekken wel sale of bepaalde aanbiedingen maar we konden niet echt iets vinden. Vervolgens zijn we naar Broadway Shopping center geweest waar Olivia uiteindelijk wel wat heeft kunnen vinden. Eenmaal weer thuis lekker rustig aan gedaan, dat 's nachts skypen is ook niet alles :P.

Dinsdag
Ook vandaag lekker uitgeslapen, want ja nu kan het weer even. En toen zijn we 's middags met Olivia, Sofie (de Zweedse die een appartement boven ons woont) en Lynn naar Victoria Park geweest en hebben we daar lekker in de zon gelegen.
Omdat mijn stage pas half januari weer begint i.v.m. kerst, oud en nieuw en de trouwdag/honey moon van mijn begeleider ben ik op zoek naar een baantje. Nu dacht ik 'gewoon' weer in de horeca te gaan werken aangezien ik daar nu 4 jaar ervaring in heb. Nu blijkt dat je een RSA licentie nodig hebt om alcohol te mogen serveren in een restaurant of bar. RSA staat voor Responsible Service of Alcohol. Kort samengevat houdt dit in dat je 110 dollar neerlegt bij een "RSA school" waardoor je vervolgens de meest nutteloze en saaiste 6 uur durende cursus van je leven krijgt. De cursus duurde dus van half 4 tot half 11 en Ik heb deze avond dus doorgebracht in een soort klaslokaal met een irritante Engelse man die 90% van de tijd niet eens over de cursus vertelde. Hij liet op de PowerPoint zien wat we moesten opschrijven, vertelde soms zelf letterlijk wat we op moesten schrijven, waarna we naar ongeveer 5 uur een toets moesten maken met de aantekeningen die we gemaakt hadden. Het kwam erop neer dat het gewoon overschrijven was van wat hij sporadisch in de afgelopen 5 uur aan het citeren was. Het was dus super makkelijk, maar ook super zinloos. Maar al met al heb ik nu mijn RSA licentie en dat was het belangrijkst.

Woensdag
Merry Christmas!, ja ik vond het ook raar maar in zweden vieren ze blijkbaar kerst op de 24e. Dus samen met Sofie (zweeds) en Lynn zijn we naar een bakkerij gelopen in Surry Hills die bekend staat om de lekkere gebakjes. Daar eenmaal aangekomen stond er een lange rij, maar het was het wachten waard! super lekkere gebakjes, muffins en een soort crème brulee gebakjes. Hier hebben we de hele middag lekker gebak gegeten en koffie/thee gedronken. s' Avonds heb ik gezellig met Sofie (Noorse huisgenoot) Lord of the Rings gekeken en met thuis geskypt.

Donderdag
Vandaag was het dan 'echt' kerst, maar we hebben met elkaar afgesproken om het morgen te vieren omdat dan iedereen thuis is. Het was vandaag wel lekker weer dus ben ik met kerstmuts op naar Bondi Beach gegaan. En ik moet zeggen wat een rare beleving is dat! Iedereen op het strand had wel een kerstmuts, elven muts of een hertengewei op hun hoofd. Op een gegeven moment begon zelfs iedereen spontaan kerstliedjes te zingen echt heel bizar! Omdat de lucht wat donkerder begon te worden ben ik richting huis gegaan, want het is normaal al druk en moeilijk om in een bus te komen laat staat als er straks regen valt. Ik was hierdoor precies op tijd thuis voordat de stortregen, donder en bliksem begon.
Drie vrienden van Liza (ons Braziliaans huisgenootje) waren net aangekomen. Omdat de ouders van Liza in Sydney op vakantie zijn slaapt ze met haar ouders in een hotel en blijven haar drie vrienden in ons appartement tot 1 januari. Een slaapt in het bed van Liza en de andere twee slapen op een luchtbed in de woonkamer. We hebben die avond gezellig met zijn alle een kerstfilm gekeken.

Vrijdag
Vandaag is het tweede kerstdag en het is hier Boxing Day! Dit houdt in sale, ooveral sale! Dus sofie en ik dachten lekker shoppen! dus wij rond een uur of 10 richting de stad gelopen en in de buurt van het winkelcentrum begon het al, één zee van mensen. Ik had het druk verwacht maar politie agenten die mensen in juiste banen leiden en kinderwagens die het winkelcentrum niet in mogen had ik dus echt niet verwacht! In de straat voor het winkelcentrum staat een grote kerstboom gemaakt van Lego, dus even de toerist uitgehangen en op de foto geweest met de Lego kerstboom. Eenmaal in het winkelcentrum was het niet meer lopen, maar schuifelen. Bij bepaalde winkels moest je gewoon buiten in de rij staan en mochten er pas mensen in wanneer er mensen uit kwamen. Die winkels hebben wij maar even overgeslagen. Ik was zelf op zoek naar een tas maar heb het uiteindelijk niet kunnen vinden, je kan dan toch niet even op je gemak zoeken. Sofie heeft wel twee shirtjes gekocht maar we zijn na een rondje gelopen te hebben snel weer naar buiten gegaan.
Daar hebben we in een straat in de buurt super lekker ijs gegeten. Het was een ijszaak waar ze terplekke met stikstof het ijs voor je klaarmaken. En een ijsje genaamd "chocolate devil" laat ik niet snel aan mij voorbij gaan :P.
We zijn op de terug weg nog even langs de Darling Harbour gelopen omdat daar Kerstmannen in het water staan waar we allebei nog geen foto van hadden kunnen maken. Toen we terug in het appartement waren was Olivia net thuis gekomen bij Kate vandaan en hebben we even lekker bijgepraat. Daarna hebben we Zweedse/Noorse rice porrace gemaakt. Dit is blijkbaar een traditioneel kerstgerecht in zweden en Noorwegen. Het was lekker, maar mijn voorkeur blijft toch uitgaan naar "oud Hollands gourmetten" :P. 's Avonds hebben we een film gekeken en heeft iedereen met thuis zitten skypen, waar het ondertussen kerst ochtend was.

Zaterdag
Vandaag lekker uitgeslapen en rond een uur of 11 ben ik met Olivia, Sofie (Zweeds) en Lynn naar Glebe's market geweest, ik was hier al eerder geweest maar vond het wel leuk om nog een keer te gaan kijken. Daarna zijn we met z'n vieren naar Broadway Shopping center gegaan om boodschappen te doen. Eenmaal weer terug in het appartement heb ik lekker de tweede film van The Lord of the Rings gekeken en hebben de andere meiden ook lekker rustig aan gedaan. 's Avonds hadden we een kerstfeest bij Kate thuis. Van te voren thuis een lekker wijntje gedronken en de haren in de krul gezet. Bij Kate thuis hebben we gezellig de hele avond buiten bij een kampvuur gezeten.

Zondag
Vandaag was het niet heel lekker weer, het was bewolkt en een beetje regenachtig dus heb ik, nu ik toch al twee delen van the Lord of the Rings heb gezien, de derde film gekeken. En aangezien het de extended version was, was ik de hele middag zoet. 's Avonds gezellig met Sofie gegeten en de film Coyote Ugly gekeken. Toen de film afgelopen was kwamen de Brazilianen terug van een dag Sydney bekijken en hebben we nog een tijdje gezellig zitten praten voordat iedereen naar bed ging.


  • 29 December 2014 - 09:02

    Conny:

    Hoi lieke, heb je tijd kunnen vinden om je verslag te schrijven!! Zo tussen alle filmpjes en feestje door??hihi
    Was weer leuk om te lezen. Geniet van je vakantie en ik hoop dat je snel een baantje vindt.
    Liefs mama

  • 29 December 2014 - 16:41

    Anita:

    Hoi Lieke
    Ik je verslag weer gelezen ,je heb wer hoop mee gemaakt voor al de gijzeling in de lindt pub .
    Ik lees ook dat jij je alcohol papiertje heb gehaald top meis ondanks dat het saai en een makkie was.Ik hoop dat je nu heel snel een baantje vindt en dat je in je vrije tijd weer wat geld kan verdienen .Ik hoop dat je een fijne kerst heb gehad met je mede studenten . Ik meen me iPad mee zodat tante Rens je verslag ook weer kan lezen .Ik zeg jou vast een hele fijne jaarwisseling en een heel goed 2015 want jij bent tenslotte toch het eerst aan de beurt

  • 29 December 2014 - 17:45

    Anita :

    Hallo Lieke
    Hier een berichtje van Tante Rens .
    Ik heb je verslag weer gelezen en ik zie dat je al aardig je draai heb gevonden en je begint ook al aardig op een feest beestje te lijken hihihi,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 7839

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: