Sydney Week 6! - Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney Week 6! - Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney Week 6! - Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

07 Januari 2015 | Australië, Sydney

Maandag
Ik was vandaag vroeg wakker dus heb weer eens lekker zitten skypen met Mariska, want dat was alweer te lang geleden. Daarna was het super lekker weer buiten en ben ik samen met Olivia naar Rosebay geweest. Dit was een klein maar super mooi strand! het was een baai die uitkijkt op de noord Sydney, Sydney CBD en de Sydney Bridge. Het begon rond een uur of 3 's middags behoorlijk te waaien en besloten we naar huis te gaan want dat opwaaiende zand is niet echt prettig. Eenmaal thuis gelijk gaan douchen want we zaten echt van top tot teen onder het zand.
Daarna heb ik mijn blog geschreven want ik liep opeens alweer twee weken achter (schaam schaam)

Dinsdag
Vandaag ging ik met de drie Braziliaanse (Pedro, Allen & Aime) op stap. We waren rond 12 uur op Bondi waar we nog drie Braziliaanse ontmoette. We besloten om een tijdje op Bondi te blijven totdat echt het heetst van de dag voorbij zou zijn. Rond een uur of 2 hebben we bij de Hungry Jacks geluncht. Hungy Jacks is eigenlijk gewoon de Burger King maar toen ze naar Australië kwamen was de naam Burger King al bezet en werd het Hungry Jacks. Na de lunch hebben we de wandelroute van Bondi naar Coogee gedaan. Het was nog steeds behoorlijk warm, maar gelukkig stond er wat wind. De wandelroute is constant langs de kust en je loopt eigenlijk van strand tot strand. Wij begonnen op Bondi, vervolgens kwamen we op Tamarama, Bronte, Shark Point en als einde Coogee. Omdat het heel warm was en al redelijk laat begon te worden hebben we de bus van Bronte naar Coogee genomen om daar nog even af te kunnen koelen en daarna met de bus naar huis te gaan.
Voordat we terug gingen naar huis hebben de Brazilianen boodschappen gedaan voor oudejaarsdag en hebben we met z'n alle in het appartement Pizza gegeten en het plan voor de volgende dag besproken.

Woensdag
Vandaag is het dan zo ver oudejaarsdag! Gisteravond hebben Sofie en ik besloten met de Brazilianen mee te gaan naar mrs macquarie point. Daardoor moesten we vroeg opstaan, boodschappen doen voor in onze koeltas. De hekken zouden om 10 uur 's ochtends open gaan en er zou op die locatie 16.000 mensen passen. Wij gingen rond een uur of 10 weg bij ons appartement (yay nog maar 14 uur tot middernacht!). Eenmaal met de bus en na een stuk gelopen te hebben aangekomen zien we dat er een onwijs lange rij staat om binnen te komen. We waren rond kwart voor 11 op het "veld" en waren om 1 uur eindelijk binnen. Binnen was het al onwijs druk (dachten wij) dus waren we gewoon op een schaduwplek gaan zitten want het was ook nog eens onwijs warm (Surprise!, not). Toen ik even later een rondje ging lopen zag ik dat het nu pas echt écht vol was. Lekker dom dus, we hadden ons op een mooi plekje met uitzicht moeten proppen toen het nog kon :(...
Op de terugweg viel het mij op dat mensen opeens op de weg mochten zitten en ben toen snel de rest gaan halen. Uiteindelijk hadden we een kleine strook ruimte op het asfalt bemachtigd, maar wel met echt een top uitzicht! We keken uit op de Sydney Bridge én het Opera House! We zijn rond een uur of 4 daar gaan zitten en hadden dus nog zo'n 8 uur te gaan. We hebben de tijd doorgebracht door met mensen om ons heen te praten, af en toe eens een rondje lopen en kaarten. Gelukkig was er een heel entertainment programma en hadden we om 6 uur projecties in de lucht, om 7 uur een show met boten die water de lucht in bliezen, om half 9 projecties op de brug, om kwart voor 9 een lichtshow op de brug, om 9 uur familie vuurwerk, om tien over half 11 wat vuurwerk en vervolgens om 12 uur het échte vuurwerk. En wat was dat ongelooflijk mooi! Ik heb echt nog nooit met zoveel mensen op één plek naar zoveel en zulk geweldig vuurwerk gekeken! Na de vuurwerkshow hebben we nog even foto's gemaakt op de plek en zijn vervolgens naar huis gegaan. Het was één grote chaos overal en nergens liepen mensen. Maar we hebben gelukkig een bus kunnen vinden die ons dichtbij huis afzette. Eenmaal thuis kwam iedereen langzaam binnen druppelen en bleek er nog een afterparty te zijn twee straten verderop. Dus ook al was ik moe van zo'n 14 uur onderweg zijn en zere billen van het op asfalt zitten zijn we toch gegaan. Het was echt onwijs gezellig en rond een uur of 6 waren we weer thuis en gingen we lekker slapen.

Donderdag
Ik was vanochtend vroeg wakker want om 10 uur was het in Nederland oud & nieuw en heb ik geappt en gesmst met thuis. Daarna hebben we met alle huisgenoten lekker uitgebrakt en hebben we Vikings (TV serie) gekeken. Toch nog even naar het strand geweest omdat ik gezegd had dat ik één keer in mijn leven een Nieuwjaarsduik zou maken, dus dat heb ik vandaag gelijk maar even gedaan :). 's avonds lekker makkelijk gegeten en lekker vroeg gaan slapen.

Vrijdag
Vandaag ben ik samen met Olivia de stad in gegaan, daar ontmoette we onze Zweedse vrienden. We hebben lekker rondgelopen in de stad, maar uiteindelijk niet kunnen vinden wat we zochten. Dus dat was een goedkoop dagje shoppen! Op de terugweg hebben we nog even boodschappen gedaan en wijn gekocht want we hebben weer een feestje! Sofie (zweeds) en haar nichtje/ vrienden kwamen naar ons appartement waar we gezellig wat hebben gedronken en hebben zitten praten. We hadden die avond weer een feest in hetzelfde huis als met Nieuwjaar. Het was weer te gezellig en waren natuurlijk weer lekker op tijd thuis, not.

Zaterdag
Vandaag lekker uitgeslapen, Olivia en ik zouden eigenlijk vroeg naar het strand gaan omdat ze rond half 4 alweer naar haar werk moest, maar dat liep even anders want we werden pas rond 1 uur wakker. Dat was voor Olivia een beetje te kort om nog naar het strand te gaan, dus ben ik alleen met Sofie, haar nichtjes en een vriendin van haar naar Coogee gegaan. Daar lekker de hele middag op het strand gelegen. En toen ik thuis kwam was ik voor het eerst gewoon NIET verbrand!
's Avonds lekker met Sofie (Noors) een filmpje gekeken en lekker gaan slapen.

Zondag
We hadden afgesproken om vandaag naar Manly Beach te gaan. We kwamen erachter dat ons Argentijnse huisgenootje (Augustina) ook naar Manly ging en dus besloten we samen te gaan, wel zo gezellig. Om in Manly te komen moesten we met de veerboot (Ferry). Dus ben ik vandaag voor het eerst op en neer met de Ferry geweest! Het was niet heel bijzonder, maar wel een mooier uitzicht dan met de bus ;). Eenmaal in Manly aangkomen even snel wat broodjes gehaald bij de Coles en daarna snel door naar het strand. Ik was al een keer op Manly Beach geweest maar het is een heel groot strand en heb nu een ander deel gezien. Ik begin me ondertussen wel af te vragen of er ook nog stranden zijn die niet mooi zijn, want ook Manly was weer mooi :). Omdat we voor 's Avonds kaartjes hadden gereserveerd voor het laatste deel van The Hobbit gingen we rond een uur of 4 naar huis om thuis nog even lekker te kunnen douchen en eten. Hier kwamen we alle drie achter dat we onwijs verbrand waren, Karma strikes again..
Het was een IMAX bioscoop met het grootste scherm in de wereld, dus we waren benieuwd! Eenmaal binnen vroegen we ons af waar de 3D brillen waren, iemand naast ons zei dat je net als in Hongkong geen bril nodig hebt voor 3D. Nu bleek later dat de 3D kapot was en we in 2D keken, lekker dan..
Na ongeveer een uur deed de 3D het opeens weer wel, en voor mensen die het niet weten 3D kijken zonder bril is wazig. Dus toen werd de film onderbroken en werden de brillen handmatig door het personeel uitgedeeld. Gelijk even gevraagd waarom het zo warm was in de zaal, bleek ook de airco het begeven te hebben. Maar uiteindelijk de rest van de film in 3D gezien, het was echt een super vette film en de man die voor ons constant met een blaadje zat te wapperen en ons ook koel hield Bedankt! Bij het verlaten van de film kregen we een 30% kortingsbon, en daar moesten we het dan maar mee doen. We hadden geen zin om de discussie aan te gaan, het was al warm genoeg, en zijn lekker naar huis gegaan. Daar nog even na zitten praten en lekker naar bed gegaan.


  • 07 Januari 2015 - 12:34

    Conny:

    Hoi Lieke, ik zit weer te genieten van je verhaal. Heerlijk hoor geeft even afleiding!!!!!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7836

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: