Sydney Week 9! - Stage is weer begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney Week 9! - Stage is weer begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney Week 9! - Stage is weer begonnen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 Februari 2015 | Australië, Sydney

Maandag
Deze week weer volle bak aan de slag op stage, de vakantie is over! :(. Vandaag een drukke dag gehad op stage, dus de tijd ging lekker snel. Eenmaal thuis lekker gegeten en twee Zweedse vrienden uit het dorp van Olivia kwamen langs. We hebben gezellig de hele avond zitten praten, (drank) spelletjes gedaan en daarna gingen ze uit in de stad, maar ik ging niet mee want morgen weer stage.

Dinsdag
Ook vandaag weer lekker bezig geweest op stage, en op de terugweg naar huis even snel boodschappen gedaan. Eenmaal thuis waren Liza en Olivia van plan om weer naar 'The Soda Factory' te gaan om het de Zweedse vrienden van Olivia te laten zien. We hadden met ze afgesproken bij een reisbureau naast het hostel waar ze in slapen. We moesten wel nog even op ze wachten want ze waren nog niet helemaal klaar met boeken/ gegevens uitwisselen/betalen. Ze hebben voor een groot gedeelte hun reis langs de East Coast geboekt.
Toen ze klaar waren zijn we doorgelopen naar The Soda Factory en hier hebben we weer gezellig hotdogs voor 1 dollar gegeten. Ik ben daarna samen met Liza naar huis gegaan en de Zweedse zijn nog door gegaan naar een bar.
Eenmaal thuis besloten Liza en ik een brownie te maken, het recept hing al op de koelkast. Dus we hielden dat recept aan, maar het beslag werd veel te dik en de brownie werd dus een soort half cake half koekje. Niet heel geslaagd maar wel een stukje van gegeten. Daarna heb ik samen met Sofie en Olivia Vikings gekeken en ging Liza met thuis skypen.

Woensdag
Vandaag werd ik wakker en heb ik de zus van Olivia ontmoet, Cornelia. Ze was die ochtend geland in Sydney en zal ongeveer een week (of iets langer) bij ons op een luchtbed in de woonkamer slapen. Ik moest gelijk door naar stage dus had nog niet echt goed een praatje kunnen maken.
Ik had gisteren tijdens het boodschappen doen ander brood dan normaal gekocht, omdat ik eens wat anders wou proberen. Het brood hier is niet heel lekker en er zitten onwijs veel conserveringsmiddelen in want na een week is het nog steeds niet oudt. Je zou zeggen dat dat handig is, maar het maakt het er niet lekkerder op. Nu het brood wat ik gisteren gekocht heb was nog viezer dan het 'redelijk normale' brood wat ik normaal heb. Dus op de terugweg gelijk even nieuw brood gekocht. We waren pas na half 6 klaar op stage, dus heb ik voor het gemak gelijk een pizza meegenomen. Vervolgens lekker op de bank Vikings gekeken en pizza gegeten met Sofie en Olivia.


Donderdag & vrijdag
Beide dagen ben ik naar stage geweest, donderdag kreeg ik eindelijk toegang tot het intranet van Sydney waardoor ik vrijdag ochtend eindelijk een swipecard aan kon laten maken. En ik zeg eindelijk omdat het echt heel irritant is om er geen een te hebben. Je hebt de kaart nodig om binnen te komen, met de lift naar de 5e etage te gaan en om het lab binnen te kunnen. Dus 's ochtends naar de uni gegaan. Ik kon het gebouw waar ze de kaart maken makkelijk vinden omdat ik er al eerder geweest was, maar toen bezocht ik een andere afdeling. Het maken van de swipecard ging heel makkelijk, nadat m'n gegevens ingevuld waren werd er ter plekke een foto gemaakt en werd de kaart 'uitgeprint'. Toen moest ik nog door naar een ander gebouw om de kaart te laten activeren. Daar bleek dat de toegang tot het gebouw en lab online aangevraagd moest worden, en dat was nog niet gedaan volgens degene achter de balie. Maar gelukkig kon ze wel m'n kaart activeren zodat het vanaf afstand gedaan kon worden.
Eenmaal weer terug op stage bleek de receptioniste van Daniel het al aangevraagd te hebben en aan het eind van de dag deed m'n kaart het!
Na stage moest ik gelijk door om om 6 uur weer in North Strathfield te zijn om te werken. Het gaat al steeds beter, alleen orders opnemen gaat nog wat lastig omdat de logica van het systeem ver te zoeken is..
Na het werk had ik met de meiden afgesproken, dus belde ik ze op om te vragen waar ze waren. Ze waren op dat moment in de Scary Canaries in de stad, dus snel naar huis en omgekleed om op de bus te stappen. Eenmaal in de stad aangekomen bleek Olivia niet meer terug naar binnen te mogen nadat ze met mij had gebeld. Het bleek een beetje corrupt te zijn want mensen die veel geld aan de bewakers betaalde konden wel naar binnen..
Dus toen maar weer naar onderhand onze thuisbasis de Side Bar. Hier was het nog flink druk en gezellig, we hebben de lichten hier uitgedaan en zijn daarna naar bed gegaan.

Zaterdag
Vanochtend gingen Olivia en Cornelia al 'vroeg' naar het strand omdat Olivia om 6 uur moest werken. Sofie en ik gingen rond een uur of 1 richting het strand. Hier hebben we de andere opgezocht, Agustina was er eerder dan wij omdat ze gelijk vanuit de sportschool was gegaan, en de hele dag in de zon gelegen. Er stond een lekker windje dus het was heeerlijk slaap weer :P.
Olivia en Cornelia gingen rond een uur of 4 naar huis en Sofie, Agustina en ik gingen om een uur of 6. Eenmaal thuis lekker gedoucht, eten gekookt en zijn we daarna naar Olivia/ the cookies lounge gegaan om Cornelia te laten zien waar ze werkt. Hier hebben we een biertje gedronken, naja Bulmers is een soort cider/bier, en er wat lekkers bij gegeten :)
Rond een uur of 11 zijn we met z'n allen naar huis gegaan.

Zondag
De meiden gingen vandaag naar Manly Beach toe, ik besloot niet mee te gaan omdat het best lang duurt voordat je er bent en je moet ook nog eens met de veerboot en ik moest om 6 uur weer werken. Dus vandaag heerlijk uitgeslapen en rustig aan gedaan. 's Middags ben ik naar paddy's market gegaan, dit is een markt waar ze voor goedkoop (heel rijp) fruit verkopen. Eenmaal weer thuis een lekkere smoothie gemaakt, gegeten en naar werk gegaan. Rond een uur of 12 was ik weer thuis en ben ik lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 7832

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: