Sydney week 11 - Visions of Vienna - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney week 11 - Visions of Vienna - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney week 11 - Visions of Vienna

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 Maart 2015 | Australië, Sydney

(3-2-15 / 9-2-15)
Maandag
Vandaag weer naar stage, we gingen geen experiment doen dus heb vooral artikelen zitten lezen. Best saai om de hele dag te doen, maar wel nodig anders blijf ik achter lopen op gebied van wat andere onderzoekers gedaan hebben en wat daar uit is gekomen.
Onderweg naar huis heb ik boodschappen gedaan en besloot ik iets van pijnstillers te halen omdat op Australia day een pees aan de bovenkant van mijn voet opeens pijn deed, vervolgens ga je ongemerkt 'langs' de pijn heen lopen waardoor je eigenlijk alleen maar meer pijn krijgt. Gelukkig kan je hier in de apotheek gewoon duclofinac kopen. 's Avonds heb ik gezellig met Just zitten skypen want die was die dag gezellig bij ons thuis. Wel jammer dat het internet opeens niet zo goed werkte waardoor de verbinding heel slecht was, misschien dat we het nog eens een keer kunnen proberen Just! De rest van de avond heb ik lekker rustig aangedaan en mijn voet wat rust gegund.

Dinsdag & Woensdag
Beide dagen op stage geweest, dinsdag wel een experiment gedaan en woensdag niet. Met de duclofinac gaat het al een stuk beter, zolang ik ze maar op tijd in blijf nemen. Dinsdag avond ben ik toch maar gewoon gaan werken omdat ik vond dat ik het niet kon maken om op de dag zelf af te zeggen. Het ging gelukkig goed en heb niet onwijs veel pijn gehad, gelukkig was het ook niet onwijs druk. Toen ik woensdag op stage zat kreeg ik via Facebook een uitnodiging voor het evenement "Visions of Vienna'. Liza had die dag gelezen dat dat dezelfde avond nog was en had iedereen in het huis een berichtje gestuurd of we zin hadden om mee te gaan. Dus rond een uur of 8 zijn we richting the Opera House gegaan. Visions of Vienna is een orkest wat over de hele wereld in allerlei grote concert gebouwen speelt en het leuke was dat het live op the Opera House geprojecteerd werd. Rond kwart voor 9 begon het met allerlei kustwerken en om 9 uur begon het concert. We hebben een tijdje buiten gezeten, foto's gemaakt en naar het concert geluisterd. Het was echt onwijs gaaf, maar we hebben niet het hele concert uitgezeten :P

Donderdag
Vandaag weer druk bezig geweest met lezen en heb een begin gemaakt met het schrijven van een project plan, wat ik eind februari in moet leveren. 's Avonds gingen de meiden naar Ivy, dit is een van de bekendste club in Sydney (met zwembad) maar mijn voet deed nog steeds pijn, dus besloot ik de volgende keer mee te gaan. 's Avonds heb ik mijn reisverslagen bijgewerkt en ben daarna lekker naar bed gegaan.
Vrijdag
Op stage hebben we vandaag een 'belangrijk' experiment gedaan, 6 maanden geleden is het evenwichtsorgaan aan één kant kapot gemaakt om te zien wat dat met het gehoor en het evenwicht doen. Verbazingwekkend was er aan de buitenkant weinig van te zien ze liepen gewoon rond alsof er niks aan de hand was. Dit is pas één van de meerdere, dus over de resultaten kunnen we nog niet echt iets betrouwbaars zeggen.
Vandaag heb ik ook te horen gekregen dat de nominatie van de Universiteit van Sydney goed is gekeurd. Voor degenen die dit niet weten; voordat ik naar Sydney ging wou ik in eerst instantie een Occupational Trainee Visa aanvragen en hiervoor moet je 'genomineerd' worden door de universiteit voordat je het Visa daadwerkelijk aan kan vragen. Omdat dit te lang zou gaan duren (zo ongeveer 6 maanden blijkbaar) heb ik een Working Holiday Visa aan gevraagd zodat ik gewoon kon werken in Australië (en dus stage kon lopen) en dus geen vertraging oplopen. Dus nu deze nominatie binnen is kan ik voor het 'echte' visa een aanvraag indienen.
's Avonds moest ik weer werken in de Cookies Lounge Bar en was behoorlijk laat klaar.

Zaterdag
Vandaag lekker uitgeslapen en rustig opgestart. Olivia en Cornelia gingen naar het strand maar ik had niet heel veel zin om naar het strand te gaan (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen!). Samen met Sofie ben ik de stad ingegaan om bij Paddy's Market goedkoop fruit te halen en we zijn naar een hele grote boekenwinkel gegaan omdat Sofie graag een nieuw boek wou kopen. Uiteindelijk kon ze niet echt vinden wat ze zocht en zijn we weer richting huis gegaan. Daar besloten we om nog even lekker naar het park te gaan om toch nog even van het lekkere weer te genieten. Rond een uur of 6/half 7 gingen we weer richting huis en zagen we een pelikaan in de vijver in het park! Het blijft toch nog steeds raar om dat soort dieren gewoon in het wild te zien, ik voel me dan ook echt een enorme toerist om er dan een foto van te gaan staan maken :P.
Rustig aan, Paddy's Market en de stad in schoenen en boeken
Thuis hebben we lekker gegeten en zijn we de film Cloud Atlas gaan kijken, we hadden ons er alleen een beetje op verkeken we wisten allebei niet dat de film 3 uur duurt. Toch was het een onwijs 'vage' maar goede film!

Zondag
We zijn vandaag met z'n alle 'vroeg' opgestaan, half 9. omdat we op tijd naar Manly Beach wouden gaan. Rond kwart voor 10 zaten we in de bus naar Circular Quay, waarvandaan de ferry's vertrekken. We konden dit keer lekker buiten op het voordek zitten en konden alles goed zien. Ongeveer een half uurtje later waren we in Manly, waar we onderweg naar het strand nog even lunch gekocht hebben bij coles. Op de boulevard voor het strand was een of andere fitness promotie en er was een surfwedstrijd die dag, dus het was gezellig druk met een lekker muziek je op de achtergrond. Op een gegeven moment werd er omgeroepen dat er her en der Bluebottle Jellyfishes waren gespot, in andere woorden kwallen!!
Maargoed, hoeveel kunnen er nou zitten het is een groot strand en wat is nou de kans dat je 'gestoken' wordt. Dus Sofie en ik gingen gewoon zwemmen en er was niks aan de hand, totdat we bij het uit het water lopen gewaarschuwd werden door een vrouw die ons vertelde dat we maar beter achter haar langs konden lopen omdat er een kwal zat. In de buurt stonden een paar lifeguards alles in de gaten te houden en ik besloot toch maar even te vragen wat je moet doen, mocht ik ooit gestoken worden. Nu bleek dat je gewoon de tentakel eraf moet halen en dat goed koud houden. En een gemiddeld persoon heeft dan zo'n 30 min. pijn, maar écht pijn. In de tijd dat ik met de lifeguard stond te praten waren er al zo'n 5 mensen gestoken. Er kwam ook een Aziatische vrouw aangerend met een krijsen kind in haar armen en zijzelf schreeuwend "there was an animal!, there was an animal in the water!". Zielig voor het kindje maar we moesten stiekem wel een beetje lachen om het melodramatische gedoe en het slechte Engels :P. Maar je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik de rest van de middag lekker bij mijn handdoekje ben gebleven, ver uit de buurt van kwallen.
Rond een uur of 3 had ik de ferry weer terug naar huis omdat ik 6 uur weer in North Strathfield moest zijn om te gaan werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 7838

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: