Sydney week 12 - Blue Mountains National Pass - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney week 12 - Blue Mountains National Pass - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney week 12 - Blue Mountains National Pass

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 Maart 2015 | Australië, Sydney

Sydney week 12 (9-02-15/ 15-02-15)
Maandag
Vandaag weer druk aan het experimenteren geweest op het lab waardoor ik niet eerst naar huis ben gegaan maar gelijk door naar Fabian en Laura in de stad. Het was alweer een tijdje geleden dat we hadden afgesproken doordat kerst en oud en nieuw tussendoor kwamen en de ouders van Laura in Australië waren. We hebben 's avonds lekker Curry gegeten en hebben daarna gezellig op het balkon een wijntje gedronken. Het was een beetje te gezellig want we waren eigenlijk allemaal de tijd vergeten waardoor ik pas om 1 uur wegging. Omdat de nachtbussen nu al rijden, en ze niet altijd bij iedere halte stoppen, ben ik maar naar huis gelopen (maar 20 min.) en lekker naar bed gegaan.

Dinsdag
De afgelopen week deed het internet het opeens niet meer, dus heb afgelopen vrijdag uren aan de lijn gehangen met TPG (internet/bel bedrijf). Veel verschillende mensen gesproken, maar uiteindelijk zouden ze iemand langs sturen. Er was een soort tussenstuk kapot en de man had het internet weer wat sneller gemaakt, dus kon na zo'n 5 dagen weer even skypen met thuis. Hierdoor was ik iets later op stage, maar dat maakte niet zoveel uit omdat we toch niet heel veel spannends gingen doen vandaag. Uit stage gelijk door naar huis om me om te kleden en te eten. Vandaag heb ik gezellig samen met Olivia gewerkt dus konden we samen naar werk heen en weer reizen. Het was alleen echt onwijs druk waardoor we eigenlijk de hele avond aan het 'rennen' zijn geweest. We waren redelijk laat thuis en zijn lekker gaan slapen.

Woensdag
Ook vandaag weer op stage geweest en hebben we gewerkt aan het zelfde experiment als afgelopen vrijdag, maar dan een ander dier. Na stage even snel boodschappen gedaan en toen ik thuis kwam bleken er plannen te zijn om uit te gaan. Na het eten hebben we gezellig thuis op de bank een wijntje gedronken en zijn daarna naar New Town gegaan. Hier kwamen we terecht in Kelly's, een hele gezellig bar waar in een gedeelte ook karaoke wordt gezongen. Ons Braziliaanse huisgenootje roept al weken dat ze karaoke wou zingen en greep haar kans. Kort daarna besloten we de bus te pakken naar Side Bar, omdat het daar toch leuker zou zijn. En een stuk dichter bij huis :P.

Donderdag
Vandaag ben ik niet naar stage gegaan omdat ik wist dat we vandaag geen experiment zouden doen ben ik thuis gebleven om te lezen. Daardoor kon ik ook wat langer uitslapen, wat ook niet verkeerd was. De meiden gingen met z'n vieren naar Jarvis Bay en vertrokken 's ochtends vroeg om de campervan die ze gehuurd hadden op te halen. Daardoor was het heerlijk rustig en heb ik veel werk kunnen doen voor stage.
s' Avonds hebben Agustina en ik filmavond gehouden en hebben we de film interstellar gekeken. Echt een super goede film, hij duurt alleen wel drie uur.

Vrijdag
Vandaag ben ik wel weer naar stage gegaan en hebben we net als dinsdag een recovery experiment gedaan. Na stage heb ik tuis even snel wat gegeten en ben ik naar m'n werk gegaan. Het was die avond echt onwijs druk waardoor ik pas rond half 2 thuis was.

Zaterdag
Vandaag weer vroeg opgestaan omdat Fabian en Laura me om 8 uur op komen halen om naar de blue mountains te gaan. Hier gaan we samen met Gio de hele dag wandelen. Het is een rit van ongeveer 2 uur en kwamen dus rond een uur of 10 aan. Toen we uit de auto stapte was het best wel behoorlijk 'koud', maar hebben we op een picknick plaats even wat gegeten voordat we aan de tocht begonnen. We gingen de National Pass lopen, dit is een van de bekendste wandelroutes in de Blue Mountains en we hadden het er van te voren al over gehad dat er veel Nederlanders zouden zijn. En je raad het natuurlijk al de eerste mensen die we tegen kwamen waren Nederlands. Maar wij praten gewoon lekker Engels onderling waardoor ze het niet door hadden. De wandelroute ging eerst een heel stuk naar beneden waarna we langzaam weer een beetje omhoog liepen. Aan het eind van de route kwamen we uit bij de Wentworth Falls, een hele grote waterval waarlangs we via trappen helemaal omhoog moesten 'klimmen'. De dag ervoor had het onwijs hard geregend in de omgeving en waren er zelf kelders ondergelopen in Sydney zelf waardoor de brandweer de hele nacht in de weer was geweest. Hierdoor waren alle watervallen een stuk 'groter' en was alles onwijs groen. Door het wat 'koudere' weer hebben we niet veel dieren gezien, gelukkig ook geen spinnen en slangen. Om terug te komen op de parkeerplaats namen we de 'underpass' die een soort door/langs de rotswand liep gevolgd door de 'overpass' die zoals de naam het al zegt bovenop de rotswand ligt. Eenmaal terug op de parkeerplaats reden we door naar een uitkijkpunt waarvan we de 'three sisters' konden zien. Volgens het Aboriginal verhaal waren deze drie rotsen ooit drie zusters van de Katoomba stam. Zij waren verliefd op drie broers van de Nepean stam, maar mochten niet met hen trouwen. De broers ontvoerden de drie zusters, wat een stammenoorlog opleverde. De 'witchdoctor' van de Katoomba stam veranderde de drie zusters voor hun eigen veiligheid tijdelijk in drie rotsen. Het lot besliste echter anders: De 'witchdoctor' verloor zijn leven in de stammenoorlog en niemand kon daarna de drie zusters terugbrengen naar hun oorspronkelijke gedaante.
Nadat we hier een tijdje waren geweest gingen we weer richting huis.
Eenmaal thuis heb ik boodschappen gedaan, gegeten en ben ik lekker vroeg naar bed gegaan.
Zondag
Vandaag vooral heerlijk rustig aan gedaan en bijgekomen van de drukke week totdat ik moest werken.

  • 24 Maart 2015 - 09:06

    Conny:

    Hey Lieke,
    Fijn om je verslagen weer te lezen. Je loopt wel een beet achter!!! Maar ik weet dat je het lekker druk hebt:-) ♥je mams

  • 24 Maart 2015 - 10:43

    Natasja:

    Blue Mountains zijn mooi he! Heb daar ook heerlijk van de natuur kunnen genieten. Doe Fab en Lau als je ze weer ziet maar de groetjes van mij. X

  • 26 Maart 2015 - 14:40

    Gepke:

    Hoi Lieke,
    Leuk om weer te lezen. Wat heb je mooie foto;s!!
    Jaloers.....welnee
    Je vermaakt je wel zo te lezen!!
    Ik vind je zo een stoere chick!!
    Have fun,dikke kus!!

    X gep

  • 28 Maart 2015 - 12:09

    Cor:

    echt mooie omgeving Groetjes Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7842

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: