Sydney week 13 - Chinese New Year - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney week 13 - Chinese New Year - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney week 13 - Chinese New Year

Blijf op de hoogte en volg Lieke

30 Maart 2015 | Australië, Sydney

Maandag
Vandaag de hele dag op stage geweest, en toen ik thuis kwam lekker gegeten en met thuis geskypt om weer op de hoogte te blijven van de carnaval en alle bijbehorende gebeurtenissen en roddels ;). De meiden zouden naar Scuba Bar gaan om daar de krab race te bekijken. Uiteindelijk hebben we tot laat met z'n alle gezellig thuis gezeten, gegeten en gedronken en ben ik lekker naar bed gegaan toen zij de deur uit gingen om uit te gaan.

Dinsdag
Ook vandaag weer op stage geweest, daarna thuis gegeten en door naar werk. Ook Olivia moest vanavond werken dus hebben we gezellig samen gegeten en zijn we samen naar het werk gegaan. Ik vind de dinsdag altijd wel leuk om te werken omdat het trivia avond is, altijd dezelfde mensen komen (die je gaat herkennen) en omdat die mensen lekker veel fooi geven :P.
Toen we na het werk thuis kwamen was Fernando, een vriend van Liza aangekomen. Hij slaapt de komende week in het bed van Maggie, omdat hij opzoek is naar een nieuw huis en Maggie zo haar bed kan verhuren terwijl ze in Melbourn is de komende drie weken.

Woensdag & Donderdag
Beide dagen ben ik naar stage geweest en hebben we 's Avonds met z'n alle film gekeken. Woensdag hebben we The Theory of Everything gekeken, de film over Stephen Hawkins, en donderdag hebben we de film Whiplash gekeken, over een jongen die in Jazz band op het conservatorium wil drummen.

Vrijdag
Ook vandaag weer naar stage, en zoals iedere vrijdag gelijk daar naar m'n werk. Omdat ik vandaag niet af hoefde te sluiten was ik redelijk op tijd thuis en ben ik daarna nog samen met Sofie uit gegaan. Lekker makkelijk naar SIde Bar geweest omdat het zo dichtbij is :). We waren heerlijk laat weer thuis en zijn daarna lekker gaan slapen.

Zaterdag
Vandaag heb ik het overdag lekker rustig aan gedaan, boodschappen gedaan en in de stad bij Paddy's Market geweest om vers fruit en verse groente te kopen. 's Avonds had ik met Sofie en Liza afgesproken om uit eten te gaan bij Pancakes on The Rocks, in de buurt The Rocks. Alleen toen we daar aankwamen stond er een gigantische rij, we besloten dat dat te lang zou duren en zochten wat anders op. Dat 'anders' werd uiteindelijk de McDonald's omdat de rest van de restaurants daar vreselijk duur waren en de pubs allemaal al vol zaten. Beetje jammer, maar doen we een andere keer nog wel over. Nadat we gegeten hadden zijn we naar Dawes Point gelopen waar , in verband met het Chinees Nieuwjaar, terracotta warrior lampionnen stonden. We kwamen op precies het goede moment aan omdat precies het vuurwerk startte, we wisten niet dat dat er zou zijn, maar was toch wel leuk. Daarna wat foto's gemaakt en snel weer richting huis gegaan want het was er veels te druk. Eenmaal weer terug gingen Sofie en ik snel even wijn halen voordat de winkels zouden sluiten. Daarna zijn we (weer) samen de stad in gegaan.

Zondag
Vandaag heerlijk uitgeslapen en rustig aangedaan totdat ik weer moest werken om 6 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 7841

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: