Sydney week 7 & 8! - Ik heb een baan gevonden! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney week 7 & 8! - Ik heb een baan gevonden! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney week 7 & 8! - Ik heb een baan gevonden!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

27 Januari 2015 | Australië, Sydney

Het heeft even geduurd, maar ik blijf toch gewoon verder schrijven!

Maandag - Dinsdag - Woensdag
Deze week ben ik begonnen met het zoeken naar een baantje. Dus vooral de hele dag online zoeken naar baantjes, formulieren invullen en langsgaan bij restaurants in de buurt van het appartement en in de buurt van stage. Met jammer genoeg weinig succes. Woensdag middag ben ik samen met Olivia naar het park gegaan om daar een beetje te zonnen en relaxen. Uiteindelijk was er een grote invasie van allemaal schattige puppy's! Dus gezellig een praatje gemaakt met de eigenaren en met de puppy's gespeeld.

Donderdag
Vandaag 's ochtends verder gegaan met online zoeken naar een baan, maar het schiet nog niet erg op. 's Middags ben ik met Olivia en Sofie naar het strand geweest. En toen we terug kwamen was ik natuurlijk weer verbrand :P. Nadat we gegeten en gedoucht hadden gingen we met Liza naar een vriend en vriendin van haar in een appartement een paar straten verderop. Onderweg een wijntje gekocht en in het appartement bij de vrienden van Liza hebben we gezellig gedronken en ondertussen just dance op hun nieuwe Wii gespeeld :). We zijn uiteindelijk naar World bar gegaan omdat de twee Braziliaanse vrienden van Liza daar nog wat mensen zouden ontmoeten. World Bar is op Kings Cross (in het centrum) en we gingen er met de bus heen en moesten het laatste stuk lopen. Onderweg moesten er een paar naar de wc dus gelijk een mac meegepakt. Eenmaal in World bar aangekomen was het nog niet heel erg druk. Het was een bar met twee verdiepingen en 4 ruimtes met verschillende muziek. Ook verkochten ze hun drank ik theepotjes (wat ik zelf nog nooit had gezien) met een rits shot glaasjes die je uit kon delen. Omdat we het allemaal eigenlijk niet heel erg naar ons zin hadden hebben we om tien over 1 de taxi genomen naar de Side Bar. We plagen Olivia altijd dat dit haar tweede thuis is omdat ze hier uiteindelijk toch altijd weer uitkomt. Eenmaal in Side Bar was het onwijs gezellig en hadden we eindelijk een DJ die het wel begreep. We waren uiteindelijk laat thuis en zijn lekker gaan slapen.

Vrijdag
Vandaag heeft iedereen lekker uitgeslapen en zijn we allemaal rustig aan opgestart. Enigszins laat zijn we toch nog maar even naar het strand gegaan, want ja wat is lekkerder dan nog even in de zon slapen?
We gingen rond het einde van de middag naar huis en heb 's avonds met Olivia en Sofie de serie Vikings gekeken en zijn daarna gaan slapen

Zaterdag en Zondag
Het weekend was het behoorlijk 'slecht' weer. Het was warm en het stormde en regende behoorlijk. Ik ben vooral op zoek geweest naar een baantje online en heb lekker rustig aan gedaan. Zondag hebben we met z'n alle de film One Day gekeken. Augustina had zelf popcorn gemaakt en Olivia haar geliefde specialiteit chocolade taart/Brownie/Soufflé ( ze heeft gewoon geen geduld en haalt het er altijd te vroeg eruit :P).
Omdat ik nog niet veel succes heb gehad met het vinden van een baan en van niemand nog iets terug heb gehoord heb ik Olivia gevraagd of ze bij haar in het restaurant nog mensen nodig hebben. Ze heeft het aan haar baas gevraagd en ik kan vrijdag op gesprek komen! :)

Sydney week 8

Maandag
Omdat het gesprek pas vrijdag is ben ik toch nog verder gaan zoeken omdat het restaurant waar Olivia werkt best wel 'ver' weg is en het gewoon makkelijker zou zijn als ik iets vind wat dichterbij is. Dan is het ook wat makkelijker te combineren met stage.
's Middags zijn we naar Redfern geweest, dit is de wijk naast de onze (Chippendale), want het Sydney festival is begonnen waardoor door de hele stad van alles te doen is op het gebied van kunst, cultuur en muziek.
We hadden eigenlijk geen idee waar we heen gingen omdat de beschrijving nog al vaag (lees kunstzinnig) was. Daar eenmaal aangekomen bleken er ook twee enorme Buddha's te staan. De ene was van een soort aluminium gemaakt en de andere was gemaakt van de as uit tempels uit heel China, stonk wel een beetje maar zag er best indrukwekkend uit.
De 'voorstelling' waar we over gelezen hadden was daar ook maar we moesten heel even wachten voordat we naar binnen mochten. We kwamen in een soort 'back stage'/coulisse ruimte waar we een witte jas aan moesten trekken en we kregen een papierprop uitgereikt. In de papierprop zat blijkbaar is van een box o.i.d. waardoor we een vrouw een of ander gedicht hoorde opzeggen. Nadat het gedicht klaar was (wat behoorlijk lang duurde omdat we er echt niks van snapten) mochten we naar binnen. Het bleek een soort doolhof te zijn van papier waar je in rond mocht lopen, maar niks aan mocht raken. En in het midden hing een soort grote bol met een schaal met kaneel eronder (in het gedicht kwam iets met cinnamon/kaneel voor). Het was allemaal al vaag en toen gingen er opeens ook nog figuren helemaal in het wit rondlopen en werd er muziek gespeeld. Zodra we konden zijn we weg gegaan want het was ons allemaal een beetje te kunstzinnig.
Olivia moest werken dus die nam de trein vanaf Redfern Station. Liza die gaat altijd twee keer in de week naar yoga en vroeg of ik zin had om mee te gaan. Nu ben ik normaal niet zo van de yoga maar omdat ik nu toch al kunstzinnig/spiritueel bezig was geweest leek het me leuk om een keer te proberen en ik moet zeggen dat het best oké was. Ik moest alleen wel opletten dat ik bij het 'ontspannen' niet in slaap viel maar verder was het best leuk.
's avonds gezellig met Sofie maskers op ons gezicht gedaan, tijdschriften gelezen (naja de horoscopen) en een film gekeken toen Augustina later ook thuis kwam.

Dinsdag
Ook vandaag weer op zoek geweest naar een baantje en bij restaurants langs geweest. Tussendoor lekker rustig aan gedaan en boodschappen gedaan.
's avonds zijn we (Olivia, Sofie, Augustina, Liza, Kate en ik) rond een uur of 7 naar 'The Soda Factory' gegaan. Dit is een bar richting het centrum die er van buiten heel strak en modern uitziet maar eenmaal binnen stap je terug in de tijd. Het is een onwijs leuke sfeervolle bar waar je op banken en stoelen door de hele bar kan zitten. Maar wij kwamen eigenlijk gewoon voor de hotdogs die hier maar 1$ per stuk kosten :P.
Nadat we ons lekker vol hadden gegeten voor weinig besloten we naar een andere bar te gaan een klein stukje verderop (drankjes waren daar wat goedkoper, stelletje gierige studenten xD). Hier hebben we nog gezellig een drankje gedaan en kwam Romeo (een vriend van Sofie en Olivia) nog even langs. Rond een uur of 11/12 gingen Liza, Augustina en ik naar huis en bleef de rest nog even in de bar.

Woensdag
Vandaag moest ik weer naar stage! Ik had vorige week Chris ge-sms't met de vraag wanneer we weer moesten beginnen. Hij had mij ge-sms't dat we de 19e zouden beginnen, maar dat bleek niet zo te zijn. Maar omdat we deze week niet heel veel zouden doen qua experimenten en Daniel (begeleider) nog zo'n 2000 e-mails moest beantwoorden mocht ik zelf kiezen of ik naar stage kwam of niet. Dus vandaag ben ik naar stage gegaan om me nog wat meer in te lezen om het allemaal wat beter te begrijpen. Maar het was door de airco super koud, en ik was mijn blazer vergeten, waardoor het niet echt prettig was. Rond een uur of 5 ben ik richting huis gegaan en daarna boodschappen gedaan. ´s avonds hebben we met iedereen thuis gezellig een film gekeken en daarna ben ik gaan slapen.

Donderdag
Omdat het gisteren zo koud was op stage ben ik een beetje verkouden geworden en besloot ik niet naar stage te gaan. Wel heb ik thuis een tijd zitten lezen en heb ik vast wat dingen voor de reis opgezocht. Als het goed is komen Iris en Saske eind juli naar Australië en gaan we met zijn drieën een maand lang langs de east coast reizen. Dus ik heb vast opgezocht hoe we dat kunnen gaan doen, met de bus? welke busmaatschappij? of met de trein? of toch maar een camper huren? Wat het precies allemaal gaat worden weten we nog niet maar we gaan zeker snel even skypen om alvast wat dingen te bespreken :).
's middags kwam Olivia thuis en ik had beloofd om met haar mee te gaan naar het park. Ze heeft een longboard en had al heel lang niet geoefend. Ook ik het heb geprobeerd en het ging best goed. Dus na een uur in het park rond gerend te hebben in de hitte waren we het zat en zijn we terug gegaan naar het appartement om te douchen en ons voor te bereiden op de barbecue!
's Avonds hebben we afgesproken met vrienden in het park bij ons om de hoek om te gaan barbecueën. Overal in de parken in Sydney heb je openbare barbecue plekken met barbecues en picknickplaatsen/banken. Hier zijn we eigenlijk de hele avond/nacht geweest. Heerlijk gegeten en lekker de hele avond buiten gezeten!

Vrijdag
Vandaag niet naar stage omdat ik om 12 uur een sollicitatie gesprek heb bij de baas van Olivia. 's ochtends lekker rustig aangedaan en mijn spullen bij elkaar gezocht die ik nodig zou hebben. Het is in North Strathfield, dit is een wijk richting het westen van Sydney en ik doe er in totaal ongeveer 30 tot 40 minuten over om er te komen. Dat is best lang, maar wel te doen omdat het grootste gedeelte bestaat uit gewoon in de trein zitten. Eenmaal in het restaurant aangekomen heb ik een gesprek gehad met Joy en Colm (de baas en bazin) en mag ik zondag terug komen om het een avondje uit te proberen!
's middags lekker online de route langs de east coast bekeken en vast wat dingen opgezocht die we kunnen gaan doen. En 's avonds hebben we eerst thuis met zijn alle gezellig gezeten en zijn daarna met z'n alle naar Side Bar gegaan!

Zaterdag
Vanochtend lekker rustig opgestart en naar Coogee Beach gegaan. Hier lekker de hele dag in de zon gelegen. Vandaag moest Olivia werken dus die ging wat eerder terug naar huis. Toen ze weg was belde ze me op om te vragen of ik die avond kon werken omdat Joy haar dat gevraagd had. Dus ik snel mijn spullen bij elkaar geraapt en ook richting huis gegaan. Dus uit het niets moest ik opeens voor het eerst werken, waar ik niet echt op voorbereid was, maar ik mocht wel met Olivia werken wat wel weer fijn was.
Het ging eigenlijk best wel goed, het is heel makkelijk en simpel werk. Het was wel even wennen omdat werken in een pub heel anders en veel informeler is dan in een restaurant. Het is een restaurant/pub/bar, het heeft een restaurant gedeelte met zo'n 17 tafels waar de mensen bediend worden. En er is een pub/bar gedeelte en buiten een klein terras waar mensen hun drinken en eten aan de bar moeten bestellen. Ik hoefde alleen nog maar het eten en drinken weg te brengen en lege glazen ophalen dus dat was allemaal vrij simpel. Wel is het nog even wennen met alle verschillende Australische bieren, wijnen en ciders. We begonnen om 6 uur en waren rond half 12 klaar met werken. We zijn daarna naar huis gegaan waar ik nog 'even' heb zitten skypen met thuis waarna ik lekker naar bed ben gegaan.

Zondag
Vandaag heb ik een lekkere ontspannen dag gehad, heb echt absoluut niks gedaan. Nog even een laatste dag vakantie voordat stage morgen weer fulltime gaat beginnen!

  • 27 Januari 2015 - 12:10

    Anita :

    Hoi Lieke
    Wat leuk om weer eens weer wat van je te lezen en horen ....
    Wat leuk dat je een baantje heb gevonden zeg dat kon je wel gebruiken !!!!
    Ik zie dat je er lekker van geniet van het z☀️nnetje en ook fijn dat je het zo goed kan vinden met je andere mede bewoners .Het is hier maar koud ☔️❄️En af en toe het z☀️nnetje .
    Hoe gaat het met je oor en je verkoudheid ???
    Spreek je snel weer via whats app en binnenkort maak ik met jou een afspraak om te Skypen met Tante Rens .
    Nou lieverd veel succes met je stage en je baantje dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 7858

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: