Sydney Week 10! - Australia Day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu Sydney Week 10! - Australia Day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Roon - WaarBenJij.nu

Sydney Week 10! - Australia Day!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 Februari 2015 | Australië, Sydney

Maandag
Vandaag is Australia day! Dit houdt normaal gesproken in dat je de hele dag naar het strand gaat en gaat barbecueën, maar het regende de hele dag door....
Dus hebben we boodschappen gedaan voor 's avonds, want we geven ons eigen feest. Ísis en Breno zijn vrienden van ons en slapen twee dagen in onze woonkamer omdat ze op doorreis zijn. Ísis heeft 's middags voor iedereen stroganoff met rijst gekookt, en op z'n Braziliaans gaat er dan chips doorheen. Daarna kwamen onze Zweedse bovenburen bij ons film kijken en chips eten :P. Om 9 uur was er een vuurwerk show op de Darling Harbour, en ook al regende het zijn Liza en ik toch gaan kijken. En het was echt heel gaaf het was een vuurwerkshow met bekende Australische muziek. Toen we rond een uur of 10 weer terug kwamen was het feest in volle gang en kwamen we thuis in een gezellig huis.
Olivia had weer punch gemaakt en met kerst had ze er rode kleurstof in gedaan (en hadden we geluk dat er niks op het tapijt gekomen was) en dit keer had ze de punch blauw gemaakt. En ze zeggen wel eens 'don't push your luck' en dat hadden we ook niet moeten doen. Er ging een heel glas punch om en de volle beker met blauwe kleurstof kwam op ons wit/crème tapijt terecht..
Toen kwamen overal en nergens schoonmaak middelen tevoorschijn, en nadat degene die het om had gegooid een uur aan het schrobben was geweest is het er nu aardig uit en zie je het alleen als je het weet :P.
Eind goed al goed en het was een onwijs leuk en gezellig feest!

Dinsdag
Vandaag was een zware dag, om 9 uur was ik weer op stage en moest ik om 6 uur ook nog eens werken. Toen ik weer thuis kwam ben ik gelijk naar bed gegaan om wat slaap in te halen.

Woensdag
Vandaag weer iets frisser naar stage. We hebben de hele dag geëxperimenteerd en de dag ging gelukkig lekker snel. Via Groupon had ik een tijdje geleden kaartjes voor de film gezien voor 12,50 i.p.v. 23 dollar en Sofie en ik zouden al een tijdje naar de film gaan en ze hoefde vandaag niet te werken dus vroeg ze of we die avond konden gaan. Uit stage heb ik even snel boodschappen gedaan en hebben we thuis een film uitgezocht.
Het werd 'The Imitation Game', het gaat over de wiskundige Alan Turing die in de tweede wereld oorlog de engima code wil breken. Engima was het communicatie middel van de Duitsers en de Britse dachten dat als ze de code konden breken ze de Duitsers konden verslaan. Het gaat erover in de film dat Alan wiskundige bij elkaar zoekt om een machine te bouwen om een machine te verslaan. Het is hem uiteindelijk gelukt en hierdoor heeft de tweede wereld oorlog waarschijnlijk 2 jaar korter geduurd. Omdat het een missie van de Britse geheime dienst was is dit allemaal een geheim gebleven. Totdat Queen Elizabeth een 'pardon' gaf en de 'helden' bekend maakte. Dit is wel een beetje een spoiler, had je de film graag willen zien maar ik heb niet alles verteld en het is écht een onwijs goede film! Het was al laat toen we weer thuis kwamen en zijn lekker gaan slapen.


Donderdag & Vrijdag
Allebei de dagen ben ik op stage geweest, donderdag druk geweest met experimenteren en vrijdag vooral bezig geweest met lezen en het schrijven van een project plan wat ik eind februari in moet leveren. Op vrijdag ben ik na stage naar huis gegaan om te eten en me om te kleden want ik moest om 6 uur weer werken. Ik was rond half 1 thuis, en nadat ik me omgekleed en opgefrist had ben ik de andere op gaan zoeken in New Town waar ze een soort 'pub crawl' aan het doen waren.

Zaterdag
Vandaag moest ik om 11 uur weer werken, normaal werk ik niet op zaterdag maar omdat ze echt dringend iemand nodig hadden vond ik het voor een keer niet erg. Het was niet onwijs druk en gewoon een rustige middag. Ik was rond een uur of half 6 weer thuis om te koken en te eten. Om half 9 kwam Liza 'binnen gestormd' ze ging het vuurwerk bekijken in de Darling Harbour en als iemand mee wou dan moesten we op schieten. Er is iedere zaterdag om 9 uur een vuurwerkshow, waar ik al 2 maanden naartoe probeer te gaan maar het er steeds niet van komt. Cornelia en ik besloten mee te gaan, we moesten in 15 min. naar de Darling Harbour lopen wat nog best een uitdaging was aangezien je er normaal een half uur over doet. Toen we heel dichtbij waren begon het vuurwerk al en hebben we alleen een stukje van het begin gemist. Het vuurwerk was mooi en er was een leuke muziek show bij, maar we merkte eigenlijk allemaal dat we een beetje 'verpest' zijn door Australia day en Nieuwjaar. Na het vuurwerk bleek Ísis ook in Darling Harbour te zijn en ontmoette we haar ouders en broer die op bezoek waren. Daarna hebben we in een bar langs het water nog wat gedronken en zijn daarna naar huis terug gegaan.

Zondag
Vandaag 'eindelijk' lekker uit kunnen slapen tot een uur of 11. Daarna was iedereen druk bezig met zich klaarmaken want we waren met z'n alle uitgenodigd voor een poolparty bij een van onze vrienden in Roseville. Omdat het best een eindje weg is werden we opgehaald maar we waren met vijf en er passen er maar vier in de auto, er moest dus iemand mee achterop de motor. En aangezien ik de enige was die ooit achterop een motor had gezeten mocht ik achterop mee, wat echt onwijs leuk was omdat we langs de Darling Harbour en over de Sydney Bridge reden. Nu was ik wel al een keer in de auto over de Sydney Bridge geweest, maar achterop de motor is dat toch altijd net even anders.
Eenmaal daar aangekomen hebben we lekker de hele dag gezwommen, in de zon gelegen en af een toe een biertje/wijntje gedronken :P. Ook heb ik vandaag m'n eerste wilde kaketoe gezien! ik zat onder een parasol en hoorde ineens een harde 'plof' en toen ik omhoog keek gluurde er een kaketoe over het randje van de parasol! Het blijft toch raar om vogels/dieren te zien die je normaal alleen maar in de dierentuin of Avifauna ziet. 's Avonds hadden we met z'n alle pizza besteld en ik ben rond een uur of half 10 weer naar huis gegaan omdat ik morgen gewoon weer stage heb!

  • 17 Februari 2015 - 11:10

    Conny :

    Hoi Lieke, lekker hoor om zo na de carnaval je verslagen te lezen!! Heerlijk wakker worden. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 7848

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 01 September 2015

Internship in Sydney!

Landen bezocht: